Syuqran Jazilan for d click :)

My Friend

Rabu, 17 Februari 2010

Allah Maha Pengampun Lagi Maha Penyayang(Al-An'am:54,55,56)

Allah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani

"Apabila orang-orang yang beriman kepada ayat-ayat Kami datang kepadamu maka katakanlah."Salamun alaikum(salam sejahtera untuk kamu)." Tuhanmu telah menetapkan sifat kasih syang pada diri-Nya iaitu barang siapa berbuat kejahatan di antara kamu kerana kebodohan, kemudian dia bertaubat setelah itu dan memperbaiki diri maka Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang".

"Dan demikianlah Kami terangkan ayat-ayat Al'Quran(agar terlihat jelas jalan orang-orang yang soleh) dan agar terlihat jelas pula jalan-jalan orang-orang yang berdosa."

Katakanlah (Muhammad)."Aku dilarang menyembah tuhan-tuhan yang kamu sembah selain Allah." Katakanlah,"Aku tidak akan mengikuti keinginanmu. jika berbuat demikian, sungguh tersesatlah aku dan aku tidak termasuk orang yang mendapat petunjuk."

Keterangan :
Allah Maha Pengampun ke atas hamba-hambaNya, jika kita melakukan dosa Allah akan mengampuni dengan sepenuh taubat dan tidak akan mgulanginya lagi.sebagai umat nabi Muhammad s.a.w. kita hendaklah beriman dengan Allah Yang Maha Esa dan mengikut apa yang telah d sampaikan oleh Rasulullah s.a.w,jika tidak kita akan tergolong dalam golongan yg rugi dan tidak mendapat petunjuk dari Allah s.w.t ..

surah Al-An'am ayat 54,55,56

Tiada ulasan:

Catat Ulasan